A la matèria de Dibuix Artístic de 2n de batxillerat d'arts plàstiques de l'Ins Jaume I de Salou, vam començar el curs amb una avaluació inicial. Prenent de referència una prova PAU, que treballava el tema del primer trimestre (objectes, volums i formes naturals) l'alumnat havia d'improvisar una solució, aplicant coneixements previs de cursos anteriors. L'exercici consitia en reinterpretar, sobre un horitzó pla, tres elements propis d'un bodegó: una copa, un violí i una pera. L'enunciat obligava a més, incloure d'alguna superposició entre ells, i deixava criteri de l'alumnat, l'ús de desproporcions (però no de deformacions). Tot el conjunt havia de tenir un efecte versemblant.
És un exercici inicial que em permet observar el nivell de partida dels alumnes: a nivell tècnic i graficoplàstic, els processos que segueixen per acabar la pregunta a temps, la preferència de materials, les dificultats que tenen en composició, espai, estructura, llums.... i és una oportunitat per a introduir als estudiants a una metodologia basada en casos reals plantejats a la selectivitat. És a dir, des del minut zero, aprenem Dibuix Artístic, a partir dels reptes que ens ofereixen les proves PAU d'aquesta matèria.
Amb aquest tipus d'activitats fem avaluacions en comú, hi ha aprenentatge per interacció a l'aula, i es generen exemples de bones solucions i també de solucions desafortunades. Les analitzem, trossegem el repte en petites parts, i n'estudiem aquelles estratègies que els poden ajudar a avançar i dominar més l'escena, en futurs dibuixos al llarg del trimestre.
Us passo tot seguit alguns dels exemples més destacables. Tots els dibuixos es van realitzar a classe, sobre suports de 50x70 cm, al llarg d'una hora i mitja.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada